כ-2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה

    שלמה ריזל No Comments on כ-2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה

    השר לפיד הנחה לרכז מאמץ בסיוע לאזרחים הישראלים העומדים בתורים במעברי הגבול ובהעברת סיוע הומניטרי לאוקראינה על פי רשימות הציוד אותו ביקשו האוקראינים

    צילום: יוסי פונס, לע"מ
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ יאיר לפיד ניהל הבוקר (ראשון) את חיתוך המצב בנושא אוקראינה שהתקיים בחדר המצב של משרד החוץ. השר לפיד הנחה לרכז מאמץ בסיוע לאזרחים הישראלים העומדים בתורים במעברי הגבול ובהעברת סיוע הומניטרי לאוקראינה על פי רשימות הציוד אותו ביקשו האוקראינים.

    על פי נתוני משרד החוץ כ-2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה (יום חמישי בבוקר). בחיתוך המצב עלה כי מעברי הגבול לפולין עמוסים מאוד והמלצת משרד החוץ לאזרחים הישראלים המנסים להגיע למעברי הגבול- להשתמש במעברי הגבול להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה.

    צוות שגרירות ישראל באוקראינה וצוות המתגברים של משרד החוץ חוצה את הגבול מפולין על מנת לסייע לאזרחים ישראלים לעבור לפולין.

    אגף מש"ב במשרד החוץ (סוכנות הסיוע של מדינת ישראל) מטפל בהכנות למשלוח הסיוע ההומניטרי לאוקראינה בהמשך השבוע.

    בתוך כך, שגרירות ישראל בפולין חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה בפולין במבצע חילוץ שארך למעלה מ-12 שעות.

    הדיפלומטים הישראלים, משגרירויות ישראל באוקראינה ובפולין ודיפלומטים מתגברים שהגיעו ממשרד החוץ בירושלים ומנציגויות ישראל באירופה, חצו את הגבול ארבע פעמים לאורך הלילה וחילצו את הישראלים ביניהם נשים, ילדים וסטודנטים אשר חלקם נזקקו לסיוע רפואי. האירוע נוהל מחפ"ק משרד החוץ שהוקם בעיר הגבול פשמש.



    0 תגובות